DODATKOWE PROGRAMY I PROJEKTY EDUKACYJNE REALIZOWANE W GRUPIE MŁODSZEJ SKRZATY W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Programy i projekty realizowane tylko w grupie młodszej Skrzaty:
Ogólnopolski Projekt: #20minutdlaMATEMATYKI – pod patronatem pani Zuzanny Jastrzębskiej-Krajewskiej i czasopisma „Bliżej Przedszkola”.
Założenia programowe projektu: Wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej poprzez świadome włączanie się do projektu „#20minutdlamatematyki” nauczycieli i rodziców.
Cele projektu:
– organizowanie efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej. W przypadku klas początkowych – wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru [podręczników] do nauczania czynnościowego, używanie liczmanów, itd. – motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek z rodzicami – świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, jak i domowej – doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami – dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych – wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki.
Realizacja projektu:
Projekt przeznaczony do realizacji w grupie młodszej w terminie od stycznia 2025 r. do czerwca 2025.
Grupowy projekt „Sensoryka małego Skrzacika”
Założenia programowe projektu – Sensoryka wg J. Ayers jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami. Zatem założenia programowe projektu związane są z organizacją środowiska sprzyjającego rozwijaniu potencjału dzieci, motywowaniu ich do odkrywania oraz działania w różnych formach indywidualnie i zespołowo.
Cele projektu:
– poprawianie jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, wytworzenie odpowiedniej reakcji adaptacyjnej
– integracja podstawowych reakcji posturalnych i koordynacja obu stron ciała
– rozwijanie sprawności w zakresie dużej i małej motoryki, koncentracji uwagi, zdolności wzrokowych i słuchowych
– rozwijanie somatognozji – orientacji w schemacie ciała
– poprawa funkcjonowania emocjonalnego
– rozwijanie samodzielności, poczucia pewności siebie i własnej wartości.
Realizacja projektu:
Projekt przeznaczony do realizacji w grupie młodszej w terminie od października 2024 r. do czerwca 2025.